štvrtok, 23 mája, 2024
DomovAktuálneCvičenie v zrelom veku? Poďte do toho

Cvičenie v zrelom veku? Poďte do toho

Väčšina ľudí, ktorí nešportovali v mladosti, nešportuje ani vo vyššom veku. Predtým nebol čas, respektíve vždy sa našla nejaká výhovorka, prečo sa nehýbať. Keď človek príde do veku s počiatočným číslom 5, jeho životné priority sa menia. Ako a prečo je dobré cvičenie aj v zrelom veku?

Cvičenie v zrelom veku. Naše telo nebolo stvorené na sedenie a už vôbec nie na hrbenie sa za počítačom. Tiež si pamätá a v neskoršom veku nám to spočíta. Fyzickú aktivitu potrebujeme všetci – deti, dospelý aj „starší dospelý“.
Čítajte tiež: Cvičenie – ako nestratiť motiváciu?

Športovať sa dá úplne v každom veku. Ako príklad môžeme uviesť 66 ročnú austrálsku olympioničku Mary Hannovú, ktorá štartovala v Tokiu ako drezúrna jazdkyňa. Nech si už vyberiete, akýkoľvek šport, či fyzickú aktivitu, je to ten najjednoduchší a najdostupnejší prostriedok na to, ako si zlepšiť život, zdravie a tiež si navodiť mentálnu mladosť.
Čítajte tiež: Bolesti chrbta. Ako mu pomôcť?

Cvičenie v zrelom veku
http://www.pixabay.com

Cvičenie v zrelom veku prináša celkové omladenie

Ľuboš Gsch, profesionálny tréner a špecialista na tvarovanie postavy hovorí, že z jeho tréningových programov Antistarnúci program ľudia každý rok po tréningu omladnú, žiaria, cítia sa a vyzerajú fantasticky. „Dôležitosť pravidelného pohybu vekom rastie. V detstve vyplýva potreba pravidelného pohybu z dôvodu správneho fyzického rozvoja a z psychologického hľadiska tréning v značnej miere formuje morálne a vôľové vlastnosti, kam okrem iného patrí aj napríklad disciplína.

V dospelosti predlžuje pravidelný tréning produktívny vek v dobrej kondícií a navyše plní výrazne úlohu psychohygieny. Úloha psychohygieny je o to silnejšia, čím viac má človek v osobnom a/alebo pracovnom živote stresu, zhonu, respektíve psychického napätia. Šport a radosť z výsledkov okrem iného produkuje endorfíny – hormóny šťastia.“ hovorí Ľuboš Gsch.

Cvičenie v zrelom veku
http://www.pixabay.com

Cvičenie v zrelom veku vyvíja morálno – vôľové aktivity

Samotný tréning nemusí byť problematický z hľadiska vykonávania jednotlivých aktivít. Čo problémom môže byť, je spomínaný vývoj morálno-vôľových vlastností. Zjednodušený preklad môže znieť takto: ľudia sa môžu hýbať a majú na to prostriedky. Pretože ale neboli naučený sa hýbať v mladosti, len veľmi zriedka sa im podarí “rozhýbať” v neskoršom veku.

Fyzický tréning ako celoživotná činnosť


Určitej forme tréningu (pohybu) by sme sa mali venovať celý život. Ako optimálny spôsob sa vo viacerých ohľadoch ukazuje silový/fyzický tréning. Takýto tréning je regulovateľný, a možno ho efektívne zameriavať na určitý cieľ. Práve zameranie a regulovateľnosť je unikátna. V ostatných športoch sú tieto premenné obmedzené.

Náročnosť samotného tréningu nemusí byť vysoká, ide o skôr o pravidelnú a systematickú aktivitu zaťažujúcu centrálny nervový systém. Akési pravidelné stimulovanie organizmu. Tento stimul má za následok vitalitu a funkčnosť. Tie sa odzrkadľujú vo fyzických proporciách, pohyboch, ale aj v sebarealizácií, nakoľko sa vek nestáva limitujúcim faktorom.“ hovorí Ľuboš Gsch.

So skvelým pocitom ubúdajú návštevy u lekárov


Vek je asi jediná spravodlivosť. Nikto mu neujde. A život beží rýchlo. Tá chvíľa, ktorú žijeme práve teraz, bude už o chvíľu minulosťou. V určitom veku sa už nebudeme ponáhľať do budúcnosti, ako tomu bolo v mladosti, ale budeme hľadať možnosti, ako sa vrátiť do minulosti alebo aspoň sa „zakonzervovať“ v prítomnosti. Skvelou možnosťou je práve  Antistarnúci program

„V antistarnúcom programe je množstvo ľudí, ktorým tréning prirástol k srdcu. Zlepšili si kondíciu, postavu, avšak čo je najdôležitejšie, majú zo seba skvelý pocit a pomerne počtu tréningov, ubúdajú aj návštevy u lekárov.“ hovorí Ľuboš Gsch.

Výhodou cvičenia v zrelom veku je vyspelosť

Nespornou výhodou, ktorú je potrebné spomenúť k tréningu po 50tke, je vyspelosť. Ľudia v tomto veku už chápu, že tipy, triky a „hacky“ väčšinou nestoja ani za povšimnutie. 

„Aj preto je tréningová práca s nimi priam excelentná. Tým, že nemusíme skúšať novinky ušetríme veľa času a energie. A ak sú čas a energia “investované” do správneho a systematického tréningu, výsledkom sú zmeny tela, kondície a skvelý pocit zo seba samého.“ dodáva Ľuboš Gsch, profesionálny tréner a špecialista na tvarovanie postavy.
Čítajte tiež: Ak chcete cvičiť, robte to pravidelne

Podobné články

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Sem zadajte svoje meno

- Advertisment -

Najčítanejšie články