štvrtok, 23 mája, 2024
DomovAktuálneDiéta bez cukru. Ako nato?

Diéta bez cukru. Ako nato?

Diéta bez cukru, alebo čo potrebujete k tomu, aby ste mohli začať. Najprv niečo o tom, čo nám spôsobuje cukor. Jeho nadmerná konzumácia môže viesť k viacerým ochoreniam. Napríklad k vysokému krvnému tlaku, ochoreniu obehového systému, či obezite.

Diéta bez cukru (sacharidov) sa stala fenoménom posledných rokov. Nielen preto, že účinne a rýchlo znižuje váhu, ale aj preto, že prospieva k celkovému zdraviu. Ľudia, ktorí prestanú konzumovať cukor, majú lepšiu náladu, viac energie, zlepší sa im pleť a tiež krvný obraz. Zároveň u nich celkovo klesá chorobnosť.

Diéta bez cukru

Aká je to diéta bez cukru?

Diéta bez cukru, známa aj ako nízkosacharidová, proteínová, ketónová alebo low carb diéta, zahŕňa zníženie alebo úplné vylúčenie jednoduchých sacharidov a pridaného cukru zo stravy.

Diéta bez cukru, ako s ňou začať?

Je pomerne ťažké zmeniť svoj životný štýl za jeden deň. Preto je omnoho lepšie začať s diétou bez cukru postupne, aby si zvykli na nový stravovací režim.

Jednou z najväčších výziev, ktorým ľudia čelia pri tomto druhu diéty, je neustála túžba po nezdravých potravinách a cukre. To je niekoľko tipov, ako správne zahájiť diétu bez cukru:

Prírodný cukor nájdete v ovocí

Najprv sa pokúste spotrebu cukru obmedziť namiesto toho, aby ste ho zo stravy vylúčili úplne. Pomôže vám to prispôsobiť sa novému životnému štýlu s nízkym obsahom cukru a paradoxne sa vaša chuť na sladké zníži.

Vaša strava môže zahŕňať prírodné cukry. Základné živiny a vlákninu nájdete napríklad v ovocí. Aj tu buďte obozretní, pretože aj niektoré ovocie môže obsahovať vyššie percento cukru, aj keď toho prírodného.

Ak nemôžete odolať pokušeniu a chcete jesť niečo sladké, vyberajte si sladkosti s nízkym obsahom sacharidov.

Keď ste vyčerpaní, depresívni alebo vystresovaní, nejedzte cukor. Mohlo by prísť k vytvoreniu citovej väzby na sladkosti.

Ketónová diéta verzus diéta bez cukru

Ak chcete cukry obmedziť preto, aby ste schudli, radíme vám bez čakania vhupnúť rovno do toho a nasadiť tzv. ketónovú diétu. Tá už nie je o postupnom obmedzovaní, ale o striktnom znížení sacharidov na hranicu okolo 50 gramov na deň.

Po dvoch až troch dňoch vaše telo prejde do stavu ketózy a začne namiesto sacharidov využívať ako zdroj energie ketóny, ktoré si vytvorí z vlastných tukových buniek. A vtedy začínate chudnúť.

Prechod do ketózy môže spôsobiť krátkodobé nepríjemné príznaky. Tie sa líšia od človeka k človeku, pretože sú závislé od toho, koľko cukru ste doposiaľ konzumovali. Do ketónovej diéty by ste mali vždy vstupovať až po konzultácii s vaším lekárom.

Poznáte príznaky detoxikácie organizmu od cukru?

Diéta bez cukru
  • bolesť hlavy,
  • úzkosť,
  • závrate,
  • nevoľnosť,
  • únava,
  • problémy so spánkom,
  • problémy s koncentráciou,
  • chuť na cukor a nezdravé jedlo.

Vyskúšajte nízkosacharidové jedlá

Úplne vylúčiť prírodný a pridaný cukor, nie je jednoduché. Preto je vždy lepšie sa poradiť s odborníkom. Odporučí vám, ktorá diéta bez cukru je pre vás vhodná, a hlavne vám pomôže sa zorientovať v potravinách, ktoré sú pri tomto type stravovania vhodné.

Pre začiatočníkov je ideálna nízkosacharidová diéta „na kľúč“. Dôležité je, aby sa mali vždy k dispozícii výživového poradcu, ktorý vás bude smerovať, pomáhať a vysvetlí vám všetky potrebné informácie k stravovaniu.

Zloženie potravín totiž musí obsahovať minimum sacharidov, ale dostatok vitamínov, minerálnych látok a bielkovín.

Ilustračné foto: http://www.pexels.com

Predchádzajúci článok
Ďalší článok
Podobné články

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Sem zadajte svoje meno

- Advertisment -

Najčítanejšie články